Ułatwienia dostępu

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ANIMA

Opinie o specyficznych trudnościach w uczeniu się

Opinie o specyficznych trudnościach w uczeniu się

Specyficzne trudności w uczeniu się to grupa zaburzeń, które mimo prawidłowego rozwoju intelektualnego oraz korzystnych warunków nauki i środowiska, utrudniają dziecku opanowanie podstawowych umiejętności szkolnych, takich jak czytanie, pisanie czy liczenie. Są one wynikiem zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych, językowych, uwagi, pamięci oraz ich integracji

Charakterystyka specyficznych trudności w uczeniu się:

Do najczęściej diagnozowanych specyficznych trudności należą:

1. Dysleksja – trudności w opanowaniu umiejętności czytania, objawiające się m.in. wolnym tempem czytania, błędami w rozpoznawaniu liter i słów oraz problemami ze zrozumieniem tekstu

2. Dysgrafia – problemy z poprawnym i estetycznym pisaniem, które wpływają na czytelność pisma

3. Dysortografia – trudności w opanowaniu ortografii i poprawnej pisowni

4. Dyskalkulia – specyficzne trudności w nauce matematyki, obejmujące problemy z liczeniem, rozumieniem działań matematycznych i rozwiązywaniem zadań

Trudności te nie wynikają z niskiej inteligencji, niepełnosprawności intelektualnej czy sensorycznych deficytów (np. niedosłuchu, niedowidzenia)

 

Opinia o specyficznych trudnościach w uczeniu się stanowi podstawę do wdrożenia odpowiednich form pomocy, które pomagają dziecku pokonać bariery edukacyjne i rozwijać się zgodnie ze swoimi możliwościami. Nasza usługa diagnozy i wsparcia jest skierowana do rodziców i opiekunów, którzy chcą zapewnić swoim dzieciom najlepsze warunki do nauki i rozwoju.