Opinie o specyficznych trudnościach w uczeniu się
Opinie o specyficznych trudnościach w uczeniu się
Specyficzne trudności w uczeniu się to grupa zaburzeń, które mimo prawidłowego rozwoju intelektualnego oraz korzystnych warunków nauki i środowiska, utrudniają dziecku opanowanie podstawowych umiejętności szkolnych, takich jak czytanie, pisanie czy liczenie. Są one wynikiem zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych, językowych, uwagi, pamięci oraz ich integracji
Charakterystyka specyficznych trudności w uczeniu się:
Do najczęściej diagnozowanych specyficznych trudności należą:
1. Dysleksja – trudności w opanowaniu umiejętności czytania, objawiające się m.in. wolnym tempem czytania, błędami w rozpoznawaniu liter i słów oraz problemami ze zrozumieniem tekstu
2. Dysgrafia – problemy z poprawnym i estetycznym pisaniem, które wpływają na czytelność pisma
3. Dysortografia – trudności w opanowaniu ortografii i poprawnej pisowni
4. Dyskalkulia – specyficzne trudności w nauce matematyki, obejmujące problemy z liczeniem, rozumieniem działań matematycznych i rozwiązywaniem zadań
Trudności te nie wynikają z niskiej inteligencji, niepełnosprawności intelektualnej czy sensorycznych deficytów (np. niedosłuchu, niedowidzenia)
Opinia o specyficznych trudnościach w uczeniu się stanowi podstawę do wdrożenia odpowiednich form pomocy, które pomagają dziecku pokonać bariery edukacyjne i rozwijać się zgodnie ze swoimi możliwościami. Nasza usługa diagnozy i wsparcia jest skierowana do rodziców i opiekunów, którzy chcą zapewnić swoim dzieciom najlepsze warunki do nauki i rozwoju.